De luchtvaartgeschil tussen de Federal Aviation Administration (FAA) aan de ene kant en de Federal Communications Commission (FCC) plus luchtvaartmaatschappijen aan de andere kant lijkt te zijn opgelost …
De situatie is een vreemde. De FCC heeft goedkeuring verleend voor de uitbreiding van 5G naar een extra spectrum dat bekend staat als C-band. , waarin stond dat het een risico vormde voor vliegtuigen en beweerde dat het interferentie zou kunnen veroorzaken met de radiohoogtemeterapparatuur die wordt gebruikt om piloten te vertellen hoe hoog hun vliegtuig boven de grond is tijdens de eindnadering en landing.
wacom-pen voor Surface Pro 4
De FAA heeft hier geen enkel bewijs van geleverd en Amerikaanse vliegtuigen vliegen naar bijna 40 andere landen die dit deel van het 5G-radiospectrum gebruiken zonder een enkel incidentrapport, maar het bureau ging zelfs zo ver als .
Wat nog vreemder is, is dat de FAA nu lijkt te hebben ingestemd met een plan dat bijna identiek is aan: terug in november.
dell xps vs hp spook x360
Amerikaanse mobiele providers proberen de angst voor de 5G-luchtvaart te verminderen door aan te bieden om de stroom van het basisstation in het hele land tijdelijk te verminderen, met een zeer strikt beperkte output in de buurt van luchthavens. Ze stellen voor om dit gedurende zes maanden te doen.
CNET meldt dat luchtvaartmaatschappijen zijn overeengekomen om tijdelijke buffers aan te leggen rond 50 van de grootste luchthavens van het land.
De Federal Aviation Administration heeft een lijst vrijgegeven met luchthavens die tijdelijke bufferzones om zich heen zullen hebben die nieuwe 5G-dekking zullen verbieden die later in januari live gaat voor een periode van zes maanden. In die tijd zullen het bureau en de luchtvaartindustrie ervoor zorgen dat de huidige vliegtuigapparatuur niet wordt verstoord door de nieuwe frequenties die carriers zullen gebruiken om hun 5G-netwerken uit te breiden […]
netwerkbrug werkt niet windows 10Het verkeersvolume, het aantal dagen met slecht zicht en de geografische locatie speelden allemaal een rol in welke luchthavens bufferzones nodig zouden hebben.
Jij kan zie hier de lijst van 50 luchthavens aangetast.
Foto: Andres Dallimonti / Unsplash